Stepaan

Forum Replies Created

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Feature request: smooth scaling #5579
    Stepaan
    Participant

    Hvězdičky i ve free…

    in reply to: Feature request: smooth scaling #5577
    Stepaan
    Participant

    Ha! Už vím, čím to bylo! Prošel jsem dopodrobna vaše video a vy nemáte zapnutý “Aspect ON” v konfiguraci hry. Já ho zapnul při vytváření profilu automaticky, protože jsem si myslel, že jinak budu mít obraz širokoúhlý. Chyba byla v tomhle jednom kliknutí, které jsem ale automaticky udělal u každého nového profilu. Strašně moc se omlouvám. Snad to odčiním alespoň pěti hvězdičkami na Google Play… (Magic DosBox mám samozřejmě v placené verzi 😉 )
    Přeju hodně úspěchů a málo patlalů, jako jsem já.

    in reply to: Feature request: smooth scaling #5575
    Stepaan
    Participant

    Dobrý den!
    Zvláštní. U vás to vypadá v pořádku. Dokonce včetně toho poměru stran. Ach jo. To teda vypadá na chybu v mém tabletu 🙁 Díky za váš čas!

    in reply to: Feature request: smooth scaling #5573
    Stepaan
    Participant

    Hra je Space Quest Revision 1991 a porovnáváme s DosBox Turbo. Zkoušel jsem i lDosBox, který měl spoustu dalších much, ale zobrazoval tuším taky správně.
    Ale můžeme vlastně použít jakoukoliv hru, co běží v režimu 320×200, který byl běžný na přelomu 80. a 90. let…

    in reply to: Feature request: smooth scaling #5571
    Stepaan
    Participant

    Ještě sem dávám teď už pro přímé porovnání minulé obrázky s PAR 1:1,2

    Jiný DosBox ve fullscreen zobrazuje rovnou správný poměr stran pixelů
    Magic Dosbox ve fullscreen se 120 % na šířku

    Je tu dobře patrný rozdíl v zobrazení písma i šikmých hran. Magic má na šikmých čarách “záseky”.

    in reply to: Feature request: smooth scaling #5570
    Stepaan
    Participant

    Oba jsou ve fullscreen modu. Ani jeden není roztažený na 16:9 na velikost displaye. Ono je to totiž zřejmě ještě trochu jinak. Jiný DosBox zřejmě bere v potaz, že body vintage grafických módů často nebyly čtvercové, ale obdélníkové. Kdežto váš algoritmus asi počítá pixel perfect obrázky, kdy bere pixel jako čtverec a tak ho i zobrazí. Proto jsou jiné obrázky širší než ty z Magicu. Když v magicu roztáhnu obraz na 120 % na šířku, má vlastně korektní rozměry podle pixel aspect ratio EGA a VGA modů 320×200 s PAR 1:1,2 (pixel má 120 % na šířku).
    Koukněte: https://drive.google.com/open?id=1RG3BOvynnToh9CtJYVJcUmdSCKwPQkzf
    Je to dobře vidět na kurzoru hodinek – teď jsou kulaté, v původním 1:1 zobrazení byly šišaté, trochu vyšší než širší. Nevím, jak moc zasahujete do portování původního DosBoxu, takže nevím, do jaké míry mám pravdu já, nebo vy.

    [x-post] Pixel-perfect display in DOSBox with scaling and aspect-ratio correction
    byu/Ant_222 indosbox

    Díky za váš čas.

    in reply to: Feature request: smooth scaling #5568
    Stepaan
    Participant

    Říkají tomu HQ scaling 😉 Myslím, že se tomu jinak říká Bilinear scaling. V Magicu jsem vyzkoušel všechny pokročilé (hq2x, 2xSal, 5xBR lw i hq) a všechny s podobným výsledkem. Rozlišení mého tabletu je celkem nízké (1024×600). Problém je, že i linear ve vašem emulátoru mi dělá “zuby” (https://drive.google.com/open?id=1YmzmG2Q3xwEzo1hvps36FBcyuLhevN_f). A bohužel to dělá jen Magic. Jakýkoliv jiný emulátor (nejen klon DosBoxu, ale i Amiga, ST, osmibity) se zvětšováním nemá problém 🙁 Je fuk, že jsou vidět pixely (o to konec konců ve starých hrách jde), ale že nejsou na pohled stejně velké. tady například ultranízké rozlišení u Atari 800, kde jsou jasně vidět pěkné pixely: https://drive.google.com/open?id=1502xBRYTMhv4R0dqR0FSe2ssx3KFXGJh. Snad mi rozumíte 😀

    https://drive.google.com/open?id=1fosXooMoh377SvA4pmWX-BGmVJsD7Fld

    in reply to: Feature request: smooth scaling #5566
    Stepaan
    Participant

    Aha, já nemůžu linkovat obrázky.
    Magic Dosbox
    Jiný DosBox

    in reply to: Feature request: smooth scaling #5565
    Stepaan
    Participant

    Díky za rychlou reakci. Magic DosBoxostatni
    První screenshot je z vašeho skvělého Magic DosBox, druhý je z libovolného jiného a ne tak dobrého. Je jasně vidět, že jejich algoritmus je daleko jednodušší (jen dopočítává předhody mezi původními pixely) než ty vaše sofistikované (které zachovávají ostré původní linie). Je ale jasně vidět, že za určitých podmínek je méně více a jednoduché dopočítávání dodává lepší (čitelnější) výsledky. Takhle jsem to myslel…
    Díky, Štěpán

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)